#pedaläslyft – Hur gör vi?

Nedan (från thereselinner.wordpress.com/2015/06/07/pedalaslyft-hur-gor-vi/) exempel på lärare som utvecklas. Se även på edcamp.se/pedalaslyft15/ , Sara Brunns blogg , facebookgrupp och filmade hangout på youtube (del 3, filmat av Sara Bruun) om #pedaläslyft (#pedläslyft förekommer också).

ThereseLinnér

Hur gör vi ? #pedaläslyft

Idag har vi arrangörer “träffats” via Google Hang Out för att diskutera hur vi ska lägga upp #pedaläslyft under sommaren.

Boken som blev framröstad av över 100 deltagande lärare är: James Nottinghams Utmanande undervisning (Natur & Kultur) Den som är grön!

Avhandlingen som vi ska läsa är: Maria Rasmussons Det Digitala läsandet.

180 lärare har hittills anmält sig och det går fortfarande bra att hoppa på och av precis som du själv vill. Vi tycker att det är viktigt att deltagandet är helt på dina egna villkor. Du gör som du själv vill helt enkelt! Ditt engagemang är frivilligt. Du kan glida med och bara läsa eller kan du diskutera hejvilt om du vill det. Nyckelorden blir #omduvill!

Natur och Kultur stöttar ‪#‎pedaläslyftet‬ genom rabatt på boken av Nottingham! Ta del av rabatten genom att beställa boken Utmanande undervisning på Bokus. Använd kampanjkoden uppmuntra och få…

View original post 514 fler ord

Advertisements

2 thoughts on “#pedaläslyft – Hur gör vi?

  1. thereselinner

    Det är ett spännande projekt som möjliggörs av sociala medier. Det utvidgade kollegiet när det är som bäst!

    Tack, fick jag äntligen lära mig vad reblogga innebär!
    /Therese

    Svara
    1. kentlundgren Inläggets författare

      Jag har inte koll på hur man rebloggar. Kan till exempel inte se länken till ditt inlägg när jag går in och redigerar ”mitt” inlägg (själva ”förtexten”). Och jag tycker det är otydligt att det är frågan om en ”reblogg”, så jag gillar egentligen inte att reblogga (samtidigt måste man ju testa…;>)

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s