Om denna blogg

Denna blogg handlar om olika syn på lärande.  Bloggen har för avsikt att ta upp olika syn på lärande och fördjupa diskussionen kring vad som kan läras ut och in, hur både lärare och elever får lust att förstå, och skolans, lärares och elevers drivkrafter:

För att i någon mån förtydliga vad vi diskuterar här skulle jag vilja lyfta fram två inspiratörer:

Peter Gärdenfors: ”Lusten att förstå” :
http://www.ur.se/Produkter/160535-En-bok-en-forfattare-Peter-Gardenfors

Richard Gerver: ”Skolans drivkrafter – att leda in i det okända”:
http://urplay.se/Produkter/174592-UR-Samtiden-Skolans-drivkrafter-Att-leda-in-i-det-okanda

Men en poäng med sidan är just att alla ska kunna lyfta fram fler förhållningssätt kring lärande. Genom att reflektera kring olika syn på lärande kan nya grepp i skolan födas och utvecklas. Jag välkomnar fler skribenter till denna blogg (och att twittra med taggarna #synpålärande, kan #nyagreppiskolan)!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s